image

10-10-2018

Boyun Ağrısı Nasıl Geçer – Faydalı Öneriler

Boyun ağrısı yaşayanlar için hekimlerimiz tarafından hazırlanan yazılardan bir diğeri ile karşınızdayız. Boyun ağrısı nasıl geçer, boyun ağrısı yaşamamak için alınabilecek önlemler nelerdir,  bu kapsamda hazırladığımız

Boyun Ağrısı Nedenleri Nelerdir ?

isimli, sizin için hazırladığımız yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.

Bu sayfayı okumadan önce yukarıda linkini verdiğimiz yazıları okumanız oldukça faydalı olacaktır.

Boyun ağrısı yaşayan bireyler öncelikle günlük yaşamda yaptıkları bilinçsiz hareketlerden uzak durmalıdır. Mutlaka aşağıda madde madde belirttiğimiz konulara dikkat etmelidir. Unutmayalım ki günlük hayatımızda yaşam kalitemizi düşüren ağrılar ve diğer rahatsızlıkların bir çoğunun temel sebebi bilinçsizce yapılan hareket veya hareketsizliklerdir. Bizde uzmanlık alanımız olan ortopedik problemler, kas ve kemik rahatsızlıkları ve çeşitli ağrılarla ilgili sizleri daha kaliteli yaşama teşvik etmek ve bu konuda bilinçlendirmek amacıyla düzenli olarak sizlere yazılar hazırlıyoruz. Ancak bunlara dikkat etmenin yanı sıra mutlaka bir uzmana muayene olmak gereklidir. Zamana ve tempoya bağlı olarak ilerleyen bu rahatsızlıkların ne boyutta olduğunu, mevcut durumda neler yapılabileceği gibi konularda daha sağlam adımlar atmak için mutlaka hekimimizle görüşün, muayene olun. Unutmayın, sağlığımız herşeyden önce gelir. Ve bu işi uzmanlara bırakmak en doğru karar olacaktır.

Boyun ağrısı tedavisi konusunda hekimlerimiz tarafından yazılan tavsiye yazılarımızı düzenli olarak sizlerle buluşturuyoruz.

  1. Mutlaka ağır cisimleri eşit olarak her iki elinize bölün.
  2. Başınızla yük taşımayın. Baş seviyesinin yukarısına doğru yük kaldırmayın.
  3. Boynunuzu sürekli öne eğik veya aynı pozisyonda sabit tutmayın.
  4. Telefonu konuşurken boyun-omuz arasına sıkıştırmayın.
  5. Otururken sırtınızı düz tutun ve yaslanın.
  6. Gerekirse boyun kıvrımınıza uyan boyun yastığı ile boynunuzu takviye edin.
  7. Yatak dışında boyununuz düşercesine uyuya kalmayın.
  8. Aşırı yüksek yastık kullanmayın.
  9. Çalışma şartlarınızı ve koşullarınızı iyi düzenleyin.
  10. Özellikle bilgisayar ve masa başında 30 dakikada bir pozisyon değiştirin.
  11. Sürekli,kronik stres boyun kaslarının gerilmesine yol açar.Stres ile mücadele için hobiler edinin
  12. Spor aktivitesi yapın. Özellikle yüzme,pilates,yoga oldukça faydalıdır
  13. Düzenli uyuyun. Uzun süre uykusuz kalmayın.
  14. Sağlıklı beslenin.
  15. Beden ve ruhunuzu arındıracak sosyal aktivitelerde bulunun.

     

Boyun Ağrısı Tedavisi

Eğer bunlara dikkat etmenize rağmen ağrılarınız geçmemişse mutlaka hekiminize başvurun.