ESWT Tedavisi (Topuk Dikeni Tedavisi)

ESWT Tedavisi (Topuk Dikeni Tedavisi)

Şok dalga topuk dikeni ve benzeri isimlerle de anılan ESWT tedavisi vücuda hariciyeden müdahale anlamına gelir dünya genelinde binlerce hastada uygulanan bu tedavi ameliyatsız iyileşme sağlayan büyük çaplı hastalıklara çözüm getiren bir tedavi yöntemidir. Ses duvarının aşılıp enerji dalgalarının mütiş bir kuvvetle çarpması sonucu uygulanan bu tedavi acısız ve ağrısızdır. Dalgalar vücutta çarptığı bölgede fiziksel değişimlere yok açabilmektedir. Yağ hücrelerin parçalaması zayıflamak isteyen hastalarada ve selüliti olup estetik cerrahi desteği almak isteyenlere eswt tedavisi hakkında önemli referanslar vermektedir. ESWT Tedavisi yanlızca şok dalga kullanımından ibaret değildir. Dünya genelinde 50.000 ‘in üzerinde hastada uygulanan ESWT sistemiyle topuk dikeninde %85, omuz rahatsızlıklarında ise %80 başarı sağlanmıştr.

ESWT Tedavisi yumuşak doku ve sert doku olmak üzere iki seansda uygulanmaktadır. Yumuşak dokular sert dokulara nazaran daha fazla seans gerektirir. Uzmanlarımızca seans süreleri 25 ile 35 dakika arasında gerçekleşmektedir. Seans sonlarında geçici kızarıklar oluşması dışında vücuda herhangi bir zararı ve yan etkisi bulunmamaktadır. Uzun süreli ve geç kaynayan kırıklar sert doku uygulamalarına girer.
Omuz kireçlenmesi, topuk dikeni gibi rahatszıklar yumuşak doku uygulamalarına dahildir.

Topuk Dikeni – ESWT Tedavisi

Yumuşak seans tedavileri alanına giren topuk dikeni tedavisi artık yürümekte zorlanan ağrı ve acı nöbetleri geçiren hastaların bir kaç seans da tedavi olmalarını sağlamaktadır. Özellikle kilolu insanlar ve rahatsız ortopedik olmayana ayakkabı giyen insanlarda görülen topuk dikeni tedavisi oldukça kolay sonuçlanmaktadır. Her hangi bir kimsala ihtiyaç duymadan sonderece başarılı uzmanlarımızca mükemmel bir operasyon imkanı ESWT tedavisi ile sunmaktayız. Omuz ağrıları içinde özel bir tedavi ve program şablonumuz mevcuttur.

Tenis ve golf sporcularıda ESWT tedavisinden faydalanmaktadır. Bu iki spor dalının temsilcileri dirseklerde oluşan ödem ağrı ve sancıları bu tedavi ile atlatmaktadır.ESWT tedavisi vicudun sağlıklı bölgelerini kullanarak hasarlı bölgeye doğru bir çalışma yaptığı için hastalığın nüksetme ihtimali oldukça zayıftır.

Çalışma prensibi hasarlı bölgenin ultrason, röntgen , palpasyon ve benzeri araçlarla bulunması işaretlenmesi ile başlar. Bölgeye odaklanır ve ultrason jeli bölgeye sürülür. Hasarlı bölgenin yumuşak tedavimi sert dalga tedavisimi olacağı zaten önceden uzman doktorlarımızca belirlenir. Ses dalgaları etkili olabilmesi için hava ile temas ve vücut boşluğu sıfır olmalıdır. Yüksek enerji şok dalgalarını harekete geçirir ve bölgeye ESWT Tedavisi uygulanmaya başlamış olur.