Fıtık Tedavisi

Fıtık Tedavisi

İç organlardan birinin bir parçasının, çoğunlukla da bağırsağın bir bölümünün, bulunduğu boşluğun çeperlerinde doğal olarak bulunan ya da sonradan olma bir delikten dışarı taşarak deri altında bir şişkinlik oluşturur oluşan bu şişliğe fıtık denir.Tıp dilinde herni ( hernia ) denir.

Fıtık çeşitleri nelerdir?

Kasık ve uyluk fıtığı

Kasık fıtıkları genellikle erkeklerde , uyluk fıtıkları ise daha çok bayanlarda görülmektedir.Kasık fıtıklarının erkeklerde daha çok görülmesinin nedeni erkeklerde kasık bölgesinin yapısal olarak daha hassas olmasıdır. Kasık fıtıkları doğuştan olabileceği gibi zaman içerisinde o bölgeyi zayıflatan olaylar neticesinde de fıtık olunabilmektedir.

Uyluk fıtığı daha çok hamilelerde ve şişman kadınlarda görülmektedir. Şişkinlik bacağın üst kısmında belirir. Fazla ıkınma, sürekli ve güçlü öksürük, ağırlık taşırken zorlanma veya kabızlık da uyluk fıtığına sebep olabilmektedir.

Mide Fıtığı

Mide fıtığı yaşamı olumsuz etkileyen veya hayati riskleri olan bir rahatsızlık değildir. Fakat reflünün olması durumunda yada fıtığın çok büyük olması sebebiyle mekanik bir komplikasyon meydana gelirse mide fıtığına bağlı şikayetlerin tedavi edilerek kontrol altına alınması ya da fıtığın cerrahi olarak tedavi edilmesi gerekmektedir.

Göğüs ile karın boşluğunu ayıran diyafram kasında mevcut olan açıklıktan midenin üst kısmının yemek borusuna doğru sarkması mide fıtığı olarak adlandırılmaktadır. Oluşma sebebi ise bölgeyi saran kasın gevşemesidir.

Boyun fıtığı

Boyun omurları arasında bulunan disklerin yıpranmasıyla oluşmaktadır. Kayan diskler sinirlere baskı yaparlar. Zamanla boyun ve sırt ağrıları başlar.

Boyun ağrısı sık karşılaşılan bir sorundur toplumda görülme sıklığı %20-%30’dur. Orta hatta görülen boyun ağrısı (aksiyal boyun ağrısı ) ile boyun kökenli kola yansıyan ağrının ayırımı iyi yapılmalıdır. Aksiyal boyun ağrısı kafatasının alt kısmı ile kürek kemiklerinin arasındaki bölgenin yukarısına kadar uzanabilir. Boyun kökenli kola yansıyan ağrı omuz kuşağını ve daha aşağısını ilgilendiren ve kolda beliren ağrı olarak tanımlanmaktadır. Her iki ağrı tipi de boyun omurlarındaki yaralanmadan kaynaklanmaktadır. Tedavileri birbirinden farklıdır.

Bel Fıtığı

Genellikle omurganın alt kısmında görülmektedir. Fakat omurgada bulunan herhangi bir disk de yerinden oynayabilir.

Toplumda en sık rastlanan fıtık çeşididir. Çok şiddetli ağrılara neden olabilir. Aşırı kilo,ağır kaldırma ya da yapılan ters bir hareket bel fıtığına neden olabilir.

Fıtık tedavisi türüne göre değişkenlik göstermekle beraber çeşitli egzersizleri barından tedavi yöntemlerini içerir. İğneyle de tedavi mümkün olduğu gibi gerektiği durumlarda ameliyat tavsiye edilebilir.