Klinik Rijit ve Kinezyolojik Bantlama

Klinik Rijit ve Kinezyolojik Bantlama

Klinink &Kinezyolojik bantlama tekniği ve kinezyolojik bant 1973 yılında Japon kiropraksi ve akupunktur uzmanı Dr. Kenzo Kase tarafından geliştirilmiştir. Klinik bantlama avrupada olduğu gibi ülkemizde de son yıllarda tanınmaya başlamış özel bir tedavi yöntemidir. Bel-Boyun ve sırt ağrıları gibi çok sık rastlanan sağlık problemleri yanı sıra ortopedik ve nörolojik sorunlar ve cerrahi işlem sonrasında kullanılabilen bir tedavi seçeneğidir.

Rijit ve Kinezyolojik bantlama teorik olarak cildi yukarı kaldırıp deri ile kasların arasındaki boşluğu arttırarak bölgede oluşan basıncı hafifletmektedir. Yaralanma bölgesinde azalan basınç kan dolaşımının artışı ile sonuçlanır ve böylece lenfatik drenaj oluşur. Dolaşım sisteminde oluşturulan bu etki yaralanan bölgedeki gerginlik ve hassasiyetin giderilmesinin yanında bölgede deri altında var olan aşırı reseptörlerin uyarılmasını da önlemektedir. Bu sayede ağrısız hareket etme imkanı sağlanmış olur.

Rijit ve Kinezyolojik bantlama tekniği 3 temel kavrama dayanmaktadır,Alan,hareket ve soğutma. Ağrılı ve enflame kaslar ödem nedeniyle şiştikleri için yer aldıkları bölgede alan daralmaktadır.Kinezyolojik bantlama uygulandığı bölgede derinin kaldırılması ile cilt ve cilt altı interstisyel (doku aralığı ) alan arttırıldığı için dolaşım ve hareket de arttırılmış olur. Dolaşım ve hareketin artması o bölgede inflamasyonun ( İltihap ) azalmasına yol açar. Böylelikle ağrının azaltılması, dolaşımın ve doku iyileşmesinin hızlanması, zedelenmenin önlenmesi Performansın arttırılması, nöromüsküler ( sinir – kas ) sistemin reedükasyonu hedeflenmektedir.

Yorgun ,zayıf ya da yaralanmış kaslara fiziksel olarak yardım etmek için Kinezyolojik bantların esneyebilme özelliği kullanılır.Çeşitli tedavi yöntemleriyle beraber uygulandığında başarı oranı artmaktadır.Bu uygulama özel eğitim gerektirmektedir,kliniğimizde uzman personel tarafından “Klinik rijit ve kinezyolojik bantlama” uygulaması yapılmaktadır.

Klinik Rijit Ve Kinezyolojik Bantlama ‘nın Faydaları:

• Ağrı adale yorgunlığunu hafifletir.
  • Adele gerilimini azaltma ve zayıflamış adaleyi güçlendirme yoluyla adale fonksiyonunu düzeltir.
  • Doku iyileşmesini destekleyip gelişmesine yardımcı olur.
  • Eklemlerin yanlış sıralamasını düzeltir.
  • Hareketler ve postür ile ilgili hisleri arttırır.
  • İnflamasyonu ( İltihap ) azaltırken, süperfisyal ( Yüzeysel ) aktivasyon yolu ile sirkülasyonu ve lenfatik ( Lenf sistemi ) akışı geliştirir.
  • Mekanik reseptörlerde inflamasyonu ( İltihap ) azaltır ve basıncı düşürür.
  • Vücutla çalışarak normal hareket imkanına izin verir ve arttırır.

Klinik Rijit ve Kinezyolojik Bantlama tedavisi Özel Pendik Fizik Tedavi Rehabilitasyon Tıp Merkezinde alanında uzman personeller tarafından uygulanmaktadır.