Lenf ve Ödem Tedavisi

Lenf ve Ödem Tedavisi

Vücudumuzun hücresel faaliyetleri neticesinde lenf sıvısı oluşur, dokular içinden lenf damarları ile toplanır.
Lenf düğümlerinden süzülen lenf sıvısı kan dolaşımına karışır.

Bu olması gereken dolaşım, lenf düğümlerinde veya lenf yollarında değişik sebeplerle oluşan rahatsızlıklar nedeniyle kesintiye uğrarsa lenf sıvısı doku içinde birikmeye başlar.
Buna “LENF ÖDEM” denir.

Doğuştan lenf yollarındaki veya lenf düğümlerindeki yetersizlik nedeniyle bacaklarda lenf ödem gelişebilmektedir. Bu ödem tehlikeli boyutlara ulaşabilmektedir ( Fil hastalığı ). Lenf ödem çoğunlukla ileri yaşlarda ortaya çıkmaktadır fakat doğumdan itbaren de görülebilmektedir. Kadınlarda meme kanseri sonrası lenf düğümlerinin radyoterapi veya cerrahi nedenlerle zarar görmesi kolda lenf ödem oluşmasına sebebiyet verebilir.

Lenf ödem in başlıca belirtisi vücüdun herhangi bir yerinde veya bacaklarda oluşan şişliktir. İlk başlarda şişme gelip gidebilir, gün içerisinde daha da kötüleşirken gece düzelebilir. Tedavi edilmediği zaman genellikle daha ciddi ve kalıcı hale gelir. Lenf ödemin diğer belirtileri ise şunlardır:

• Ağrı hissi,
  • Cilt üzerinde gelişen siğil benzeri büyüme,
  • Deride kırışıklık,
  • Hareket zorluğu
  • Tekrarlanan cilt enfeksiyonları
  • Sert, sıkı bir cilt

Kompleks Fiziksel Terapi (C.P.T) lenf ödem tedavisinde en başarılı yöntemdir. Bu tedavinin içeriği şunlardır;

• Ödemli cildin temiz ve nemli tutulması
  • Tüm vücuda elle yapılan özel lenf drenajı
  • Terapi kürünün sonunda ölçülere uygun basınçlı giysi giyilmesi
  • Hastaya verilen bandaj ya da özel giysi gibi tedavi ekipmanlarının düzenli kullanımı ile tedavinin sağlanması
  • Tedavi süresi hastalığın ciddiyetine göre 2 ila 8 hafta arasında değişmektedir.
  • Drenajdan sonra şiş kol veya bacağın özel bandaj sistemi ile sarılması

Lenf ve Ödem tedavisi Pendik Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezinin uzman kadrosu tarafından uygulanmaktadır.