Manyetik Alan Tedavisi

Manyetik Alan Tedavisi

Magnetoterapi, manyetik alan etkileşimine dayanan yani girişimsel olamayan fiziksel bir tedavi yöntemidir. Bu doğal yöntem sayesinde aynı anda birçok hastalıktan kurtulabilinir.

İlerleyen teknoloji ve gelişen şehir hayatı, insanların toprakla temasını azaltmış ve elektromanyetik kirlilik ortamının da doğal manyetik alanla etkileşimini kusurlu hale getirmiştir. Yüksek gerilim hatlarından cep telefonu dalgalarına kadar elektronik eşyaların yaydığı elektromanyetik dalgalar, elektromanyetik kirlenmeye sebep olmuş, sosyal yaşam ortamında hemen her yerde sağlıksız bir atmosfer oluşturmuştur. Bu durum da kalp krizinin 20’li yaşlara düşmesine, beyin kanamalarında artışlara, bağışıklık sistemlerinin çökmesine, kanser belirtilerinde artışa ve sık sık hastalığa maruz kalmalara neden olmuştur. Bu soruna çözüm bulmak amacıyla 200.000 insan üzerinde bu suni manyetik alan ile ilgili yapılan çalışmalar sonucunda insan vücuduna ihtiyacı olan bu doğal manyetik alan tatbik edildiğinde bağışıklık sistemlerinin kuvvetlendiği, enerji değerlerinin normal ve doğal sınırında tutulduğu, hücrelerin canlılık kazandığı tespit edilmiş olup 1998’de modern tıp hizmetine sunulmuştur.

Manyetik Alan Tedavisinin Vücuda Etkileri:

• Sinirlerde onarım sağlar,
  • Yaraların tedavi edilmesin,
  • Ağrıların azaltılması,
  • Vejetatif sinir sisteminde düzenleyici
  • Kemik, kıkırdak, kan ve kas hücrelerinin uyarılması
  • Metabolizmanın iyileştirilmesi,
  • Bağışıklık sistemi hücrelerinin aktif hale getirilmesi,
  • Anksiete, stres ve depresyonun azaltılması,
  • Sindirim ve boşaltım işlevlerinin düzenlenmesi,
  • Metabolizma ve kan dolaşımının iyileştirilmesi sonucu alınan ilaçlarda daha verimli sonuçlara ulaşılması,
  • Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi,
  • Kalp atışlarının normalleştirilmesi,
  • Solunum hacminin arttırılması,
  • Ödemin çözülmesi ve iltihabın kuruması,
  • Cinsel fonksiyonlarda performans artışı.

gibi bir çok sorunun iyileştirilmesinde etkili bir yöntem olan manyetik alan tedavisi,Herhangi bir hastalık, niteliği ne olursa olsun genel veya bölgesel enerji eksikliğinden sonra meydana gelmektedir. Bu hastalık, enerji durumunun iyileştirilmesi ve normal değerlere çıkarılması sonucu kaybolmaktadır. Bu yöntem, pasif olan vücudu geçici yöntemlerle yönlendirmek yerine vücudun kendi tedavi mekanizmasını aktif hale getirmek için uygulanır. Böylece vücut iyileşme potansiyeline yeniden kavuşur.  ve kendini daha çabuk toparlar.

Ülkemizde çok az merkezde gerçekleştirilen bu tedavi yöntemi, Pendik Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezimizde alanında uzman personeller tarafından uygulanmaktadır.