Nöroloji Nedir ?

Nöroloji beyinle alakalıdır. Omurilik nörolojinin alanıdır. Sinir sistemiyle kasların hastalıklarını inceler. Psikiyatri nörolojiden ayrılmıştır. Uyku bozukluğu, epilepsi, hareket bozukluğu, beyin hastalıkları, damar hastalıkları, yaşlılığa bağlı bazı hastalıklar nörolojinin konusudur. Nörolojik Rehabilitasyon da dolayısıyla beyin ile alakalı bir konudur.

Nöroloji genel olarak beyin, beyin sapı ve beyindeki kasların hastalıklarını inceleyen bilim dalı olduğu için nörologlarda bu alanlarda omurulik ve çevre sinir sistemlerinin tedavilerine bakmaktadır. Bu alanda gerçekleşen buluşlar nörolojinin teşhiş sahasını geliştirmiştir. Örneğin bilgisayarlı beyin tomografisi, manyetik rezonans, Bu bilim dalı ile ilgili olan hastalıklar da beyinde iltihaplanma, tümör oluşumu ve kazalar olarak sıralanabilir.

Nörolojik Rehabilitasyon Felç İnme Yüz felci omurilik felci tedavisi

Nörolojik Rehabilitasyon Nedir ?

Çeşitli nörolojik vakalarda, özellikle sinir sistemi ve hareketi etkileyen rahatsızlıklarda uygulanan rehabilitasyona nörolojik rehabilitasyon denir. Sinir sistemi, omurilik ve kas gibi bağlı yapılarda, çoğunlukla yaşlılığa da bağlı olarak gelişen hareket bozuklukları ve felç (inme) gibi rahatsızlıkların tedavi yöntemi nörolojik rehabilitasyon olarak adlandırılmaktadır.

Merkezi sinir sisteminin ağır veya hafif hasar aldığı durumlarda bu tedavi yöntemi kendini göstermektedir. Travma, Travma sonucu ortaya çıkan nörolojik bozukluk ve omurilik felci gibi durumlarda bu tedavi yönetmi tercih edilmektedir. Bu tedavi yöntemi bütün aşamaları ile büyük titizlik ve dikkatle yürütülmelidir. Nörolojik Rehabilitasyon tedavisi her hastada farklılık gösteren bir takım müdahale ve iyileştirme sürecidir. Bu konuda deneyimlendiğimiz bir çok hasta sağlıklı tedavi yöntemlerimizden faydalanmaktadır. Hastanın iyileşme sürecine göre tedavi yöntemleride farklılık göstermelidir. Nörolojik rehabilitasyon hastaları her anlamda en üst seviyeye getirmek için uygulanan bir programdır. Fizik olarak yeterli iyi duruma gelmek tedavinin bitmesi için yeterli olmayacaktır. Çünkü nörolojik rahatsızlıklar kuvvet kaybının yanında hissi bir takım melekelere de zarar vermektedir. Bu yüzden hastalarımız her anlamda hazır hale gelmeli ve tedavi sonunda bütün hasar minimize edilmiş olmalıdır.

Genelde Hastalarımız  merkezimize baş ağrısı, baş dönmesi ,inme, şuur kaybı kas güçsüzlükleri gibi şikayetlerle gelmektedir.

Hangi Hastalıklarda Nörolojik Rehabilitasyon Uygulanır?

Rahatsızlıkların başlıcaları şunlardır :

• Felç (İnme) Tedavisi
  • MS Tedavisi
  • Parkinson Tedavisi
  • Serebral Felç Tedavisi
  • Denge Bozuklukları
  • Omurilik Felci Tedavisi
  • Omurulik Yaralanmaları Rehabilitasyonu
  • Travmatik beyin hasarı Rehabilitasyonu
  • İnme felç Rehabilitasyonu
  • Parkisyon Hastalığı
  • Beyin tümörü cerrahisi sonrası rahabilitasyonu
  • Çocuk Felci menenjit
  • Omurilik apseleri
  • Kas distrofilleri
  • Baş dönmesi
  • Baş Ağrısı
  • MS
  • ALS
  • Alzheimer Hastalığı
  • Geçici iskemik atak
  • Ensefalitis
  • Nevraji (Sinir Ağrıları)
  • Polio sekeli (çocuk felci)
  • Tortikolis

Nörolojik Rehabilitasyon Uygulanırken Hangi Teknikler Kullanılır ?

Çeşitli yardımcı ekipmanlar ve uzman personeller yardımıyla tedavi yapılır. Başlıcaları şunlardır :

• Uzman personel ve yardımcı ekipman ile yürüme eğitimi
  • Uzman personel ve yardımcı ekipman ile çeşitli sportif faaliyetler
  • Konuşma terapisi
  • Terapatik egzersizler
  • Denge Faaliyetleri
  • Dil ve Yutma terapisi
  • Robot yardımıyla  Rehabilitasyon

Nörolojik Rehabilitasyon Çeşitleri

• Felç Rehabilitasyonu
  • Omurilik Rehabilitasyonu
  • Yüz Felci Rehabilitasyonu
  • İnme Rehabilitasyonu
  • Parkinson Rehabilitasyonu
  • Polinöropati Rehabilitasyonu

Tedavi görmek istiyorsanız öncelikle hekimlerimize muayene olmak için buradan RANDEVU alabilirsiniz.