Nörolojik Rehabilitasyon

Pendik Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi

Nörolojik Rehabilitasyon

Nöroloji Nedir ?

Nöroloji beyin, omurilik, beyin sapı ve çevresel sinir sisteniyle kasların hastalıklarını inceleyen tıp bilimi dalıdır.

Nörolojik Rehabilitasyon Nedir ?

Nörolojik rehabilitasyon, periferik ve merkezi sinir sisteminin hasarlandığı durumlarda meydana gelen hasarın olumsuz etkilerini minimuma indirerek  maksimum fonksiyonellik kazandırmayı, yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen rehabilitasyon tedavisidir. Enfeksiyonlar, yapısal deformasyonlar, dolaşım problemi, sinir hasarları, travma sonucu ortaya çıkan nörolojik hastalıklarda nörolojik rehabilitasyon mutlaka yapılmalıdır. Bu hastalıklar Parkinson, MS, Serebral palsi, beyin iltihabı, hareket bozukluğu, polinöropati(sinirlerin işlevlerinin kaybetmesi), kas distrofisi, parapleji(omurilik yaralanması), terapleji, hemipleji(inme)nöromuskuler hastalıklar(kas hastalıkları)… dır.

Hastanın yeniden olabilecek en üst fonksiyonel seviyeye ulaşması için birebir egzersiz çalışmaları ve nörolojik rehabilitasyonda yer alan çeşitli ekipmanlar kullanarak rehabilitasyon süreci gerçekleşir.

Yeterli nörolojik muayene ve takip sonucu yapılacak olan tedavi programı, mutlaka hastaya özgü olmalı ve bu program dahilinde hastanın iyileşme süreci çok yakından izlenmelidir. Tedavi programı hasta değerlendirildikten sonra hedefler belirlenerek hazırlanmalıdır.

Nörolojik rehabilitasyon programı ile hasta bir bütün olarak ele alınır ve fiziksel, duygusal ve sosyal olarak en üst seviyeye getirilmeye çalışılır. Tedavi içeriği güçlendirme egzersizleri, denge koordinasyon egzersizleri, yürüyüş eğitimi, evde egzersiz programının hazırlanası, gerek duyulduğu takdirde yutma-konuşma-solunum rehabilitasyonu da eklenerek planlanır.

Bu tedavi yöntemi bütün aşamaları ile büyük titizlik ve dikkatle yürütülmelidir. Nörolojik Rehabilitasyon tedavisi her hastada farklılık gösteren bir takım müdahale ve iyileştirme sürecidir.

Hangi Hastalıklarda Nörolojik Rehabilitasyon Uygulanır?

• Felç (İnme)
  • Multiple Skleroz(MS)
  • Parkinson
  • Serebral Palsi(CP)