Pediatrik Rehabilitasyon

Pendik Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi

Pediatrik Rehabilitasyon

Pediatrik Rehabilitasyon; çocuklarda bazen doğuştan bazen ise sonradan ortaya çıkan kas veya iskelet bozuklukları ve nörolojik rahatsızlıkların tedavisinde kullanılan fizyoterapi teknikleridir.

Bu tedavide asıl amaç çocuğun günlük yaşam becerilerini geliştirmek, hayata adapte olabilmesini sağlamaktır. Pediatrik rahatsızlıklar doğuştan veya sonradan görülebilmektedir. Doğum sırasında yaşanan anormallikler, bebeğin doğduğundaki kilosu, gebelik süresi, ailedeki genetik hastalıklar, beyin felci, eklem iltihabı, kasların güçsüz kalması gibi nedenler çocuklarda bazı hastalıkların oluşmasına neden olabilmektedir. Bu durumlar tedavi edilirken çocuğa terapist arkadaş gibi yaklaşır ve oyun havası yaratarak çocuğu sıkmadan, korkutmadan tedavi eder.

Çocuklarda geniş bir multi disipliner rehabilitasyon bakımı sunan kurumumuz çocukların yeteneklerini arttırarak onların kişisel gelişimlerinin önündeki engelleri kaldırmayı amaçlamaktadır.

Bu hastalıklarda,fizyoterapi ve iş uğraşı terapisi, yürüme eğitimleri (kısmi vücut ağırlığı destekli yürüme eğitimi dahil), denge rehabilitasyonu, görev-spesifik eğitimler, fonksiyonel elektrik stimülasyon tedavileri, spastisite tedavileri(botox dahil), mental(bilişsel) rehabilitasyon, ortezleme, kinezyo-bantlama, sanal-gerçeklik tedavieri, biofeedback ve nörofeedback çalışmaları da dahil olmak üzere gerekli tüm tedaviler yapılmaktadır.

Tedavi programı çocuk değerlendirildikten sonran hedefler belilenerek özel olarak hazırlanmalıdır. Terapist eşliğinde yapılan egzersizler haricinde aile bireyleri de bilinçlendirilerek egzersizlerin aile bireyleriyle evde de devam edilmesi gerekmektedir.

Pediatrik Rehabilitasyon tedavisinin en önemli yöntemi egzersizlerdir. Bu egzersizlerin amacı hastanın kas gücünü nominal düzeylere getirmek, denge koordinasyonunu geliştirmek, ince motor gelişimini artırmak, bilişsel gelişimini sağlamaktır. Bu aktivitelerde çocuğun kişisel gelişimi, becerisi, öz güveni pozitif yönde ilerleme kaydetmektedir.

Pediatrik Rehabilitasyon Hastalıkları

• Serebral Palsi (Merkezi sinir sisteminde olan felç)
  • Tortikolis (Boyunda bulunan SCM kasının kısalığından oluşur. Eğri boyun anlamına gelmektedir.)
  • Brakiyal Pleksus (Bebeğin doğarken koltuk altı bölgesinde yer alan sinirlerin zedelenmesi)
  • Ostogenesis İnperfekta (Özellikle kemiklerin gelişmemesine yol açan doku bağ bozuklukları.)
  • Nöromüsküler Bozukluklar (Beyin kabuğunun gelişmemesinden doğan motor sinir hastalığı.)
  • Sipina Bifida,
  • Ortopedik Bozukluklar
  • Kas Distrofisi
  • Travma beyin hasarı en tehlikeli pediatrik hastalıklardandır. Bununla birlikte omurilik bozukluğu hastalığıda çok sık görülmektedir.

Pediatrik Rehabilitasyon Genel Tedavi Uygulamaları

• Rehabilitasyon hareket ve egzersizleri
  • İş ve uğraş terapisi
  • Paralel bar ve denge tahtası